Reklamation - Sådan opretter du en reklamation

 

Ret til reklamation

Som kunde har du ret til at klage over fejl og mangler ved det produkt du har købt. Det er dog en forudsætning at reklamere for produktet senest 2 år fra datoen, hvor produktet er modtaget. En anden forudsætning er, at de fejl og mangler der er ved produktet ikke er opstået som følge af forkert brug eller mishandling af produktet. Du bedes reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejl ved produktet.

En udvidet reklamationsret gælder stadig for følgende gardiner:

  • UNIG LUX: 3 års reklamationsret
  • UNIG LUX+: 3 års reklamationsret
  • UNIG PREMIUM: 5 års reklamationsret
  • VELUX: 3 års reklamationsret
  • Kvadrat Ready Made Curtain: 5 års reklamationsret

Ifølge den danske købelov har sælger (uniggardin) ret til at få produktet retur for at sikre en eventuel reklamation. Uniggardin dækker udgifterne, hvis reklamationen godkendes. Returnering af produkter skal først aftales med kundeservice og derefter skal udgiften accepteres af uniggardin før produktet returneres.
Vi bestræber os på at håndtere din reklamation så hurtigt som muligt. Derfor beder vi dig om billeder/videoer af fejlen/skaden/manglen på produktet. Vi eftersender gerne reservedele, hvis det er muligt. Det er kun i tilfælde af tvivl, at vi skal have returneret et produkt. Vi anbefaler, at du læser FAQ før du opretter en reklamation.

Sådan opretter du en reklamation:
Du opretter en reklamation ved at logge ind med din UNIG-profil på vores hjemmeside: https://www.uniggardin.dk/kunde 

Hvis du ikke har et login, kan du oprette et ved at klikke på ”Tilmeld dig” på siden. Dine login oplysninger vil blive sendt til dig på mail (Tjek evt. spam).
OBS: Den mail der bruges til at oprette reklamationen, skal være den samme, som købet blev foretaget med.

Sådan reklamerer du:

  • Klik på ”Hjælp og reklamation” og derefter ”Ny reklamation.
  • Nu vælger du ordren, som du vil reklamere. Her klikker du ”Reklamere” og dernæst ”Reklamer produktet” på den ordre, som skal reklameres.
  • Indtast en beskrivelse af hvilket produkt du vil reklamere. Du kan vælge antal, hvis der er mere end én af samme produkt.
  • Vedhæft så mange billeder/videoer af produktet som muligt og klik på ”Reklamer”.
  • Hvis en video ikke kan vedhæftes i reklamationssystemet, kan du sende den via din ordrebekræftelse til info@uniggardin.dk
  • En bekræftelse og information om din reklamation sendes til dig på den mail du har brugt til login. Du vil modtage en mail hver gang der er nyt i sagen. Kommunikationen vil foregår via reklamationssystemet under historikken.

Følgende er ikke reklamation berettiget:

  • Rullegardiner må kun bruges i den højde, som de er bestilt i. Trækkes de for langt ned, falder stoffet af rullen.
  • Stoffet flosser i siderne pga. fejl (skæv) montering.
  • Hvis du ikke har bestilt gratis stoffprøver og du modtager en gardin som afviger fra stoffets farve og transmission på computer/tablet/mobil, er det ikke en berettiget reklamation.
  • Det kan forekomme forskelle i indfarvningen fra stofrulle til stofrulle. Ønsker du garanti for at farven skal være den samme, skal gardinerne bestilles i samme ordre.
  • Gardinet kører for stramt på grund af monteringsfejl.
  • Skader ved fjederstyring, hvis gardinet ikke er rullet langsomt op og sluppet undervejs.
  • Gardinet ruller skævt med fjederstyring hvis gardinen er for smalt.
  • Stof, der flaner, skal hænge minimum 3 måneder, før det rettes op.
  • Vi kan ikke garantere 100 % mørklægning på gardiner med kassette, sidelister og lamelgardiner pga afstanden mellem skinne/kroge/stof.
  • Vi kan ikke garantere 100% mørklægning på lameller selvom stoffet er mørklagt pga. krogene mellem skinne og stof.
  • For at sikre tilstrækkelig luftcirkulation mellem glas og gardin bør minimumsafstanden være 100 mm. En utilstrækkelig cirkulation mellem glas og gardin kan danne varmeophobning og kondensvand, hvilket kan skade gardinet. Reklamation bortfalder, hvis dette sker.
  • Hvis børnesikkerheden på plissegardiner udløses, dette kan ske ved f.eks at der trækkes for hårdt i snoren og snoren derfor slipper og ryger ind i gardinet, dette er ikke reklamationsberettiget, da låsen derved har gjort det den er beregnet til at gøre.

For at forhindre glasskader, ved montering af gardinet tæt på glasset, skal følgende minimumsafstande overholdes:
Gennemsigtigt stof mindst 3 mm.
Mørkere stof mindst 5 mm.
Honeycomb stof mindst 20 mm.
 

Transportskade
Alle transportskader skal meldes senest 5 hverdage efter modtagelse af varen.
Du bedes vedhæfte billeder af produkterne samt den beskadigede kasse, hvor man tydeligt kan se label med trackingnummer.
Vi henviser endvidere til vores handelsbetingelser.

 

Fortrydelsesret
Der er ingen fortrydelsesret på gardiner, der er skræddersyet på dine egne mål. Standardvarer kan returneres op til 14 dage efter modtagelsen.

Log venligst ind på din brugerkonto.


Cookies politik