Ret til reklamation
Som kunde har du ret til at klage over fejl og mangler ved det produkt du har købt. Det er dog en forudsætning at reklamere for produktet senest 2 år fra datoen, hvor produktet er modtaget. En anden forudsætning er, at de fejl og mangler der er ved produktet ikke er opstået som følge af forkert brug eller mishandling af produktet. Du bedes reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejl ved produktet.
En udvidet reklamationsret gælder stadig for følgende gardiner:
Ifølge den danske købelov har sælger (uniggardin) ret til at få produktet retur for at sikre en eventuel reklamation. Uniggardin dækker udgifterne, hvis reklamationen godkendes. Returnering af produkter skal først aftales med kundeservice og derefter skal udgiften accepteres af uniggardin før produktet returneres.
Vi bestræber os på at håndtere din reklamation så hurtigt som muligt. Derfor beder vi dig om billeder/videoer af fejlen/skaden/manglen på produktet. Vi eftersender gerne reservedele, hvis det er muligt. Det er kun i tilfælde af tvivl, at vi skal have returneret et produkt. Vi anbefaler, at du læser FAQ før du opretter en reklamation.
Sådan opretter du en reklamation:
Du opretter en reklamation ved at logge ind med din UNIG-profil på vores hjemmeside: https://www.uniggardin.dk/kunde
Hvis du ikke har et login, kan du oprette et ved at klikke på ”Tilmeld dig” på siden. Dine login oplysninger vil blive sendt til dig på mail (Tjek evt. spam).
OBS: Den mail der bruges til at oprette reklamationen, skal være den samme, som købet blev foretaget med.
Sådan reklamerer du:
Følgende er ikke reklamation berettiget:
For at forhindre glasskader, ved montering af gardinet tæt på glasset, skal følgende minimumsafstande overholdes:
Gennemsigtigt stof mindst 3 mm.
Mørkere stof mindst 5 mm.
Honeycomb stof mindst 20 mm.
Transportskade
Alle transportskader skal meldes senest 5 hverdage efter modtagelse af varen.
Du bedes vedhæfte billeder af produkterne samt den beskadigede kasse, hvor man tydeligt kan se label med trackingnummer.
Vi henviser endvidere til vores handelsbetingelser.
Fortrydelsesret
Der er ingen fortrydelsesret på gardiner, der er skræddersyet på dine egne mål. Standardvarer kan returneres op til 14 dage efter modtagelsen.